miercuri, 21 ianuarie 2015

Aloo pratha (lipie umpluta cu cartofi)


    Acesta este un fel de mancare extraordinar de gustos.

   Este adevarat ca necesita ceva timp si rabdare (mai ales lipiile) din partea voastra, dar eu zic ca merita :).

   Reteta este pentru 2-3 persoane.(am scris asa pentru ca depinde cat de mari ies lipiile).


Aceasta lipie este facuta de sotul meu. Thank You. Lipia pe care am facut-o eu a iesit cam urata :(.


Ingrediente:

      Pentru umplutura (pasta):
  •  2 cartofi de marime medie;
  •  o ceapa tocata marunt de tot;
  • 1-2 lingurite de sare (dupa gust);
  • 3-4 rotiri de rasnita Kotanyi Verdeturi Italiene;
  • 1/2 lingurita pudra de chimen;
  • 1/2 lingurita de seminte uscate de rodie (optional);
  • 1/2 lingurita de pudra de coriandru;
  • 1/2 lingurita de Oregano de la Kotanyi
      Pentru lipie:
  • 2 cani de faina;
  • 1/2 de cana de apa;
  • un varf de sare
Mod de preparare:

    Intai si intai se pregatesc cartofii ca pentru piure. Se curata de coaja, se spala bine, se toaca cubulete mici si se pun la fiert intr-un vas mare cu apa si 1 lingurita de sare.

    Cand cartofii sunt fierti bine ii pisati bine de tot  si adaugati toate condimentele scrise mai sus. Amestecam bine de tot toate ingredientele (eu am amestecat totul cu mana, ca sa fiu sigura ca s-au imprastiat bine de tot condimentele) si punem aceasta pasta deoparte pentru mai tarziu.

    Am amestecat bine de tot faina cu sare si apoi am adaugat putin cate putin apa, pana a ajuns sa fie de consistenta blatului pentru pizza. Am luat sucitorul si am facut rapid 2 lipii (de marimea unei pizza medii). Pe o lipie am pus umplutura (pasta de cartofi) si am intins-o bine cu lingura - avand grija sa las vreo 2 cm din marginea lipiei. Marginea lipiei am dat-o cu putina apa (ca sa se lipeasca bine). Am pus cea de-a doua lipie peste prima lipie si le-am lipit bine. Atentie: nu puneti prea multa pasta, dar incercati sa o intindeti bine pe toata suprafata lipiei cu o lingurita.

   Pun tava pe aragaz si pun lipiile astfel facute. Le las sa se rumeneasca putin si apoi le scot frumos pe o farfurie (pe care am pus in prealabil un stergar de bucatarie - ca sa le mentina calde si proaspete).

Sa aveti pofta !!!

PS: Daca nu vreti sa mancati lipie  - atunci luati 3-4 linguri din pasta de cartofi, adaugati 2 iaurturi Covalact micute (in total vreo 500 de grame iaurt) plus o lingurita de piper. Totul astfel amestecat, devine un sos perfect pentru orezul cu legume, cartofii prajiti etc...






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu