vineri, 30 ianuarie 2015

Friganele



  Am ales varianta simpla de friganele - cele facute din paine (ar mai fi acele friganele facute din aluat care se lasa putin la dospit si apoi se prajesc - sub forma de opturi).

  Se zice ca este bien sa fie facute cu paine putin mai veche (adica nu foarte proaspata) - deoarece atunci cand inmuiati painea in lapte riscati sa se rupa. Eu am folosit paine proaspata - dar chiar si daca m-am miscat repede tot am reusit sa rup 2 felii :) .

  Sunt foarte usor de facut.

  Reteta este pentru 4 persoane.



Ingrediente:
  • 4 felii de paine (eu am ales paine toast KB integrala);
  • 1 cana de lapte caldut;
  • 1 plic de zahar vanilat Dr. Oetker;
  • 1 ou batut bine;
  • ulei pentru prajit;
  • zahar pudra pentru pudrat la sfarsit

Mod de preparare:

  Intr-o cana de lapte se pune zaharul vanilat si se amesteca bine de tot cu o lingurita pana se topeste tot zaharul. Se toarna tot lichidul intr-o farfurie adanca.

  Oul de asemenea se bate bine intr-o alta farfurie adanca.
  
  Acum se incepe asamblarea: se pune o felie de paine in farfuria cu lapte si se intoarce de pe o parte pe alta, apoi in farfuria cu ou (se intoarce de pe o parte pe alta).

   Se pune felia de paine la prajit in 2-3 linguri de ulei. Se lasa pana prinde putina culoare, apoi se scoate pe un servet de bucatarie si se preseaza bine ca sa iasa surplusul de ulei.

  Se aseaza pe o farfurie curata si se pudreaza cu zahar pudra.

  Faceti la fel si cu celelalte felii de paine.

   Sa aveti pofta !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu