sâmbătă, 23 mai 2015

Salata de vara

  O salata ce va racoreste si in acelasi timp va incanta papilele gustative. Veti avea parte de o explozie de arome, ca sa nu mai amintesc nimic si de culoare....:)....un adevarat rasfat.


Ingrediente:
  • 2 ridichi;
  • 1 morcov ras;
  • 2 rosii potrivite;
  •  1/2 ardei gras portocaliu;
  • 50 gr. telemea de vaca light de la Hochland - taiata cuburi mici;
  • salata la punga (endivia mix de la Eisberg)  - sau puteti opta pentru salata clasica -asta era ce aveam prin casa;
  • o mana de masline negre - eu am pus vreo 7-8 Defne Giant - taiate micut;
  • o jumatate de samburi de rodie;
  • 1/2 lingurita de sare roz de himalaya;
  • 1/2 lingurita de pudra de chimen;
  • 3/4 lingurita de oregano Kothanyi;
  • zeama de la o lamaie;
  • ulei de masline (in aceeasi cantitate cu zeama de la o lamaie);
  • 3/4 lingurita garam masala (optional);
Mod de preparare:

    Am tocat in cubulete mici ridichiile, rosiile, ardeiul gras, telemeaua de vaca si maslinele negre. Am pus totul intr-un bol mare de salata.

  Apoi am curatat rodia, si am pus jumatate din cantitatea de samburi in bol.

  Am ras morcovul si am spalat putin salata (stiu ca pe punga zice ca e deja spalata - dar ce pot sa fac daca am pitici pe creier :-) ) si am adaugat totul in bol.

Acuma partea finala si cea mai importanta este sosul salatei. Intr-o ceasca de cafea sau un paharut mic punem zeama de la o lamaie intreaga (atentie cu samburii de lamaie, daca scapa vreunul in salata o sa aveti impresia ca este sambure de rodie si o sa aveti probleme cu dantura - zic din experienta :-( ). Peste zeama de lamaie turnam aceeasi cantitate de ulei de masline. Adaugam apoi sarea, chimenul, garama masala si oregano.  Acum cand totul e pus la un loc se amesteca bine totul pana devine totul ca o emulsie mai groasa.

Se toarna acest amestec peste salata, avand grija sa il turnam pe toata salata. Amestecati bine totul si gata - aveti salata mult dorita.

Sa aveti pofta !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu