joi, 19 martie 2015

Salam de Biscuiti 1


   Zilele astea mi-am tot amintit de copilarie... si printre altele bineinteles ca gandul meu a zburat la dulciuri. Mai exact la salamul de biscuiti.

   S-a intamplat ca atunci cand mergeam la cumparaturi, fetita mea sa agate printre altele si un plic de Zahar cu aroma de Rom de la Dr. Oetker. Pe spatele plicului era exact reteta lor de salam de biscuiti :). Mi-am zis ca e clar un semn - asa ca trebuie sa ma apuc sa fac si eu. Am mai facut si o improvizatie.


 Ingrediente:
  • 250 gr. biscuiti;
  • 250 gr. rahat;
  • 100 gr. zahar;
  • 1 cana de apa;
  • 1 plic de cacao Dr. Oetker (50 gr.);
  • un pumn de stafide;
  • 1/2 pumn de papaya+ananas+mango (deshidratate - le gasiti in Auchan la sectiunea vrac);
  • 1 plic Zahar cu aroma de Rom de la Dr. Oetker
Mod de preparare:

     Am taiat rahatul in bucatele mici. Intr-o cratita (la foc mediu) am pus rahatul, zaharul, apa si cacaoa.

     Se fierbe pana cand se topeste tot zaharul, iar apa devine ca un sirop (nu mai este atat de lichida, e putin grosuta).

    Biscuitii se rup in bucati micute. Toate fructele deshidratate (stafide, ananas, papaya, mango..etc) se amesteca si se pun impreuna cu zaharul cu aroma de rom peste siropul din cratita. Se amesteca totul bine de tot, pana cand biscuitii reusesc sa absoarba tot siropul.

   Dupa ce s-a racit putin toata compozitia - se intinde o folie de plastic si se pune compozitia pe ea. Se ruleaza totul ca sa dea forma unui salam. Cand s-a racit bine de tot, se da la frigider.


   Nota: Mie personal nu mi-a iesit asa cum vroiam, dar am zis sa-l asez in niste cupe. As fi vrut sa se taie felii frumoase precum se taia salamul de biscuiti facut de mama mea in copilarie. Promit sa revin si cu reteta mamei cat de curand (pe acest site) - de aceea am si intitulat postarea salam de biscuiti 1. Gustul este foarte bun, dar forma nu e asa cum as fi vrut eu. :(





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu