sâmbătă, 11 februarie 2012

Fasole rosie cu cartofi...

     De mult nu am mai mancat fasole rosie, asa ca am decis sa incerc sa fac ceva bun si gustos. Mentionez ca tot timpul sunt de parere ca fasolea rosie varsata (nu la cutie) este mult mai gustoasa, dar de multe ori am trisat si am ales varianta "la cutie" - mai exact Bonduelle.

   Reteta este pentru 6 persoane.


       Ingrediente:

  • 1 ceapa taiata cubulete;
  • 1 rosie mai mare sau chiar doua daca vreti mai cremos  - fara pielita si facuta pasta (piure - la robot);
  • 1/2 ardei gras de culoare verde ar fi exceptional daca aveti (eu am pus rosu, ca nu aveam verde) - ar iesi ca un semafor: rosu de la fasole, galben de la cartof si verde de la ardei :-) ;
  • 1 cana de fasole rosie (sau daca vreti puteti folosi o cutie mica de fasole rosie Bonduelle);
  • 2 cartofi potriviti taiati in bucati - patratele cum imi place mie sa le spun;
  • 1 lingura de unt;
  • ulei de masline - cat sa acopere fundul cratitei;
  • 1 lingurita de sare;
  • 2 cardamon - se sparg ca pe seminte si se pun cu tot cu coaja;
  • 1 lingurita pasta de usturoi;
  • 1 lingurita pasta de ghimbir;
  • 1 lingurita de praf de coriandru;
  • 2 cani de apa;
  • 1 lingurita de haldi (turmeric) - optional;
  • 1 praf de bicarbonat (cat puteti lua intre degete) - nu foarte mult;

MOD DE PREPARARE

      Incepem prin a pune fasolea in apa (dupa ce o spalam foarte bine) si o lasati asa timp de 5-6 ore - sau puteti sa o lasati peste noapte in apa. 

      Dupa ce a stat in apa, o punem la fiert, impreuna cu un praf de bicarbonat (care o va face sa fie mai moale). Daca aveti fasole Bonduelle la cutie, o lasati la fiert doar 5 minute, dupa ce ati scos tot sucul acela din cutie si ati spalat fasolea foarte bine prin mai multe jeturi de apa.

     Tot acum punem si cei doi cartofi la fiert (care intre timp au fost taiati in bucatele).

     Atat fasolea cat si cartoful trebuie sa fie fierte cam 80 % - deoarece ele vor continua sa fiarba si impreuna cu condimentele.

    Cand amandoua sunt APROAPE fierte perfect, se pune cratita cu untul pe foc si cu uleiul de masline.
Apoi adaugam ceapa. Cand ceapa a inceput sa se caleasca punem ghimbirul si usturoiul si invartim timp de 10 secunde. 

   Adaugam apa si lasam pana cand incepe sa fiarba. Apoi adaugam ardeiul gras, sarea, cardamonul, coriandrul si haldi.

    Dupa 5 minute, adaugam cartoful si fasolea rosie (pe care le-am fiert). 

   Cand apa aproape ca s-a evaporat - adaugam rosia piure.

  Mancarea este gata dupa inca 2-3 minute de amestecat.


   Sa aveti pofta !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu