duminică, 30 noiembrie 2014

Ghiveci (Ratatouille)


      Am gasit zilele trecute in Auchan un pachetel pe care scria mix de legume  - si continea o vanata medie, 2 rosii, 1 ardei gras rosu si un zucchini (e un dovlecel care arata ca un castravete si nu are seminte).

      Am ales sa fac din acel mix un ghiveci de legume sau Ratatouille. Este prima oara cand fac o astfel de mixtura. Pot sa zic ca a iesit neasteptat de buna mancarea.

      Reteta este pentru 4 persoane.



Ingrediente:


  • 1 ceapa;
  • 2 pahare de apa;
  • 1 vanata coapta si curatata ca pentru salata de vinete;
  • 1 zucchini potrivit;
  • 1/2 ardei gras rosu;
  • 1/2 ardei gras galben;
  • 1 cartof;
  • 1 morcov;
  • 1 lingurita de sare;
  • 1/2 lingurita haldi (turmeric);
  • rasnita herbs de Provence de la Kotanyi - rasniti de 3-4 ori;
  • 1 lingurita pasta de ghimbir si usturoi;
  • 1 crenguta de busuioc uscat - se gaseste la piata;
  • 1 lingurita de oregano;
  • 1 lingurita de pudra de coriandru;
  • 2 rosii din cutia de cirio pelati tocate bine;
  • 2 lingurite de soia sos;
  • 1 cardamon verde;
  • 1 lingurita de garam masala;


Mod de preparare:


       M-am ocupat intai de vanata. Am copt vanata de aragaz (dar am pus in prealabil hartie de aluminiu in jurul ochiului de la aragaz - pt a nu fi necesar sa curat aragazul dupa ce termin cu vanata :-)  ). Apoi cand vanata a fost coapta am luat un cutit si repede am inceput sa scot continutul si apoi sa o toc bine de tot.

      Am taiat in cubulete mici al legumelor care au mai ramas: zucchini, ardeii grasi, cartoful si morcovul.

     Am facut si pasta de ghimbir si usturoi.

    Imediat ce totul a fost gata pregatit, am inceput asamblarea (gatitul propriu-zis).

    Am pus pe foc o tigaie cu ulei la foc mediu si cand uleiul a fost incins am pus ceapa. Se lasa ceapa pana devine putin maronie (nu neagra - arsa) si apoi adaugam 2 pahare de apa.

   Incep sa pun toate condimentele in apa fierbinte (cu exceptia rosiilor si sosului de soia).

   Dupa ce am terminat cu condimentele incep sa pun legumele pe rand. Intai pun cartoful si morcovul si astept 10 minute sa fiarba cu capacul pus. Apoi adaug zucchini (pe care l-am curatat de coaja - dar puteti opta sa-l lasati sa fiarba cu coaja cu tot) si ardeii grasi. Lasam totul sa fiarba pentru inca 10 minute.

    La sfarsit adaugati vanata tocata bine, sosul de soia si rosiile tocate si amestecati bine de tot.

   Lasati totul acum inca 10 minute fara capac. Puteti scoate intre timp si crenguta de busuioc uscat.

     Sa aveti pofta !!!
 
 

     .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu